Om Sanna Hill

Mitt namn är Sanna Hill och jag är 22 år gammal. Jag är delägare i AlternaMedia HB som sysslar med förlagsverksamhet och ger ut tidningen Nya Tider, som jag är viceredaktör för. Jag arbetar med grafisk formgivning för samma tidning.

Jag började min politiska bana för 5 år sedan då jag gick med i Sverigedemokratisk ungdom. Idag är jag politiskt oberoende, men lika intresserad av politik ändå.

Fritid är överskattat. Råkar jag nu få någon fritid ibland ägnar jag det åt pistolskytte, löpning eller en runda på gymmet.

Har Ni några frågor eller funderingar är det bara att höra av sig till mig genom sanna.hill@alternamedia.se eller via Facebook.

sanna-hill1


48 responses to “Om Sanna Hill

  1. Henrik

    Bedövande läcker profilbild!
    Din kämpaglöd är härlig att ta del av.
    Mvh trogen prenumerant.

  2. Student, Stockholms Universitet

    Det är inspirerande att se dig agera när det blåser från alla håll. Du står kvar, och har inte rubbats något.

    Fortsätt skänka hopp om en ljusare framtid för oss som agerar i det dolda.

  3. Tänk om du kunde få svenska kvinnor att förstå att invandringen kommer att förstöra Sverige och att invandringen kommer att göra att svenska kvinnor aldrig kommer att känna sig säkra längre.
    Det som unga svenska kvinnor inte fattar det är att deras mammor och mormödrar bara kommer att få mindre och mindre pension
    Etc etc etc etc

    • Sandrine

      Det är nog mer kvinnorna än vad du tror som börjar att inse vad som håller på att hända Sverige . Jag är en utav dem.

    • mike

      Snälla tarzan svenska kvinnor älskar invandrare, jag vet inte var du bor men här i stockholm ser du fler blandade par där kvinnan är svensk än etniskt svenska par.Nästan varje dag ser jag svenska kvinnor som konverterat till islam med hukle på huvudet.Det största hotet mot sverige och svenskheten är inte invandringen det är våra kära svenska kvinnor.

      • The barbarian

        Världens vackraste kvinnor håller på att avla bort sig själva och hela svenskheten. Ytterst tragiskt och deprimerande…

      • Lars D

        Babarian, de svenska kvinnor du talar om var inget att ha från början. Det är nu bara bra att de identifierat sig och kan fasas ut ur sverige för gott.

        Jag kan berätta en lite anekdot på detta ämnet. Företaget jag arbetar för har osmaken att ha en muslimsk man anställd (vilket beror på att chefen är en kortsiktig och okunnig) . Muslimen är gift med en svenska, och härom veckan tog han med sig en kaka som hans fru bakat, det var ju ett väldigt trevligt initiativ, MEN det var den sämsta kaka jag någonsin ätit. I princip oätlig. Och då förstod jag att han dragit en nitlott, och jag/sverige vunnit i att inte någon svensk man kastat bort sin tid på denna sopa till kvinna.

        Jag uppmanar svenska män att fokusera på svenska kvinnor som är något att ha, resten och deras utländska män ska uteslutas ur den svenska gemenskapen.

    • NaaN

      Det finns många svenska kvinnor som har förstått. Har du inte sett några i de nationella leden?!

  4. johnny

    kan du öppna ögonen på några är det bra ,har kämpat för våra åsikter i hela mitt liv mvh jompa 47

  5. Alexander S

    Önskar att det vore fler (grymt) vackra svenska kvinnor som engagerade sig nationellt som du gör Sanna !!!

    Du är verkligen ett sant föredöme, inte bara för oss nationalister som vill ha vårt land tillbaka, utan även för landets kvinnor eftersom du på riktigt försvarar kvinnors rätt genom att säga ifrån till fortsatt massinvandring av de som inte vill annat än att just förtrycka kvinnor (muslimer tänkte jag väl på i första hand).

    Detta kan man verkligen inte säga om landets PK-feminister som säger sig försvara kvinnors rätt men som samtidigt vill ha in hela Mellanöstern till vårt land. Jag får det inte att gå ihop!!!

    Fortsätt med vad du gör!!! Du gör ett toppenjobb och är verkligen en bra inspirationskälla till många unga kvinnor i detta land som faller offer för massinvandringens effekter men som inte vågar uttrycka sig p g a rädsla för etablissemangets åsiktsdiktatur !!!!

    Hälsningar Alex

  6. 20 år gammal och sitter som nämndeman? Underligt system vi har.

    • Fd nämndeman

      Som representant för ungdomar funkar det bra tycker jag. Medelåldern på nämndemän är runt 60-70 år, hur ska de kunna förstå dagens ungdomsbrottslighet eller ens förstå hur yngre tänker?

      Nämndemän ska representera folket, hela folket, med kvinnor, unga och gamla. De ska inte vara särledes kunniga, utan ge en mänsklig bild helt enkelt

  7. Christoffer

    Jättebra blogg men WOW vad jag vill dejta dig! :O

  8. saki

    jag blev sorry när ser jag svenska kvinnor som konverterat till (islam = terror ) med hukle på huvudet

  9. Y M

    Kan en muslimsk medborgare i Sverige, som brinner för Sverige och dess nationella intressen vara medlem i er organisation?

  10. YM

    En muslimsk medborgare har svenskt pass och har svenskt medborgarskap, men utöver islam som religion.

  11. Hey,
    just read your German interview. Encouraging to see people in Sweden following the right way, especially using the right way of media – modern style and professional attitude! See spreelichter.info for our interpretation of professional NS media work.
    Best regards!

  12. YM

    Adolf,
    Du lyckades sätta sista spiken i kistan; det är just det tänkandet som du representerar, som är det grundläggande felet i separatistiska, rasdissekrerande politiska partier (vars namn jag ej tänker marknadsföra) står för.

    Det går nämligen inte att tala i enbart svart eller vitt. Verkligheten reflekterar alltid nyanser. Alla svenska är inte bidragstagare, såväl som alla invandrare i Sverige inte är välutbildade akademiker. Vidare har inte alla medborgare med efternamnet Svensson sitt ursprung i Sverige, varför gränsdragningen för vad som är äkta svenskt förefaller som en ren paradox.

    Tack Adolf för ditt bidrag som kastade ett ljus över ett av mänsklighetens många tillkortakommanden!

    • Walter Rehagel

      Det bryter egentligen mot min egen moralkodex att föra en debatt med personer som lämnar kommentarer till en artikel (eller liknande) som bör stå i fokus för kommentarerna. Den enda som har rätt att kommentera kommentarerna är Sanna Hill.

      Jag gör nu ett undantag eftersom debatten (inklusive mitt eget bidrag) visar på att det finns ett berg av teoretiskt arbete kvar för oss att göra, så att vi till en början åtminstone kan uppnå en teoretisk förståelse av de mest väsentliga historiska skeendena i vår samtid. M.a.o. vi måste försöka förstå VARFÖR det som sker sker, och vilka politiska, ekonomiska och (i viss mån) ideologiska krafter som är de mest aktiva i skeendena.

      Frågor som ”hur många invandrare ska vi ta in”, ”vilka invandrare ska vi ta in” o.s.v. är detsamma som att mystifiera invandringen, vilket i det här fallet är detsamma som att spela på fiendens hemmaplan. Jag ska i det följande argumentera för min ståndpunkt.

      För att undvika helt helt meningslösa frågaställningar eller resonemang kring massinvandringsprojektet börjar man rimligen med frågan: Vad ska vi överhuvudtaget ha en invandring för? Mot vilka politiska/ekonomiska behov, syften, maktintressen o.s.v. svarar den? Dessa frågor bör infinna sig helt naturligt eftersom man måste vara nästintill lika naiv som en nyfödd åsna om man på fullt allvar tror att massinvandringen kan förklaras med ”humanitära” eller överhuvudtaget med etiska bevekelseskäl.
      Att man sedan försöker omge det cyniska experimentet med människomassor med en helig strålglans genom att återföra det på humanitära intentioner är inget annat än just den mystifikation av de verkliga orsakerna som jag talar om. Och dessa mystifikationer är det vår förbenade plikt att avslöja i all deras förljugenhet. Men vi ska definitivt inte vara den härskande klassens politiska exekutörer behjälpliga med att sprida dem.

      Att avslöja de politiska mystifikationerna är inte detsamma som att vederlägga politiskt korrekta resonemang. Det är naturligtvis också en viktig uppgift, men den sortens kritik rör bara vid ytan men angriper inte själva mystifikationen. Tvärtom bevarar den illusionen att massinvandringen skulle basera sig på humanitära, etiska, värdemässiga grunder, och gör endast gällande att de politiskt korrekta inte har lyckats förverkliga sina storslagna mål genom det sätt på vilket de organiserar massinvandringen. Vad som då skjuts i fokus är som regel ”integrationsproblem”.

      Att avslöja en politisk mystifikation är detsamma som att blottlägga den som mystifikation, samt att kartlägga de verkliga orsakerna, maktintressena o.s.v. bakom de historiska skeendena. Att lyckas med den bedriften är detsamma som att spela på sin egen hemmaplan.

      Vi kan därför inte ställa meningslösa frågor om hur mycket massinvandring, vilken sorts massinvandring o.s.v. vi ”vill ha”, innan vi har gjort oss en exakt bild av vad det där gigantiska massinvandringsprojektet i själva verket ska vara till för. Men en sak kan vi redan från början utesluta: projektets orsaker kan inte förklaras med moral, humanitet, värderingar eller preferenser. Allt detta är s.a.s. försäljningsknep, men har ingenting med massinvandringsprojektets verkliga orsaker att göra.

      Det faktum att oppositionen i dagens läge omöjligen kan komma fram till en enhetlig förklaring, ska inte få hindra den intellektuella eliten (till vilken jag inte räkna mig) att söka sanningen bakom de historiska skeendena. Sanningssökandet får aldrig ge vika för intellektuell slöhet, politiska fördomar eller taktiskt politiska resonemang som ”profilfrågor”. (Profileringsfrågor tillhör avdelningen propaganda och marknadsföring, men bör inte hindra oss i vårt arbete att uppnå teoretisk förståelse.)

      De oftast ganska invecklade teorier som vi är nödgade att arbeta med är heller inte nödvändigt tänkta att serveras för folkmassorna. De är däremot oumbärliga som utrustning för de oppositionella politiska ledare som vill ändra på det som sker. Som min berömde landsman, Carl Schmitt, aldrig tröttnade på att betona, är politikens grundval förmågan att kunna skilja mellan vän och fiende. Och här bör de härskande klassernas totala oförmåga att föra en sann universell politik, d.v.s. en politik som skulle svara mot hela ”mänsklighetens” intresse, vår styrka. Deras ”universalism” har inte kommit längre än till att underkänna ALLA folkens rätt till överlevnad som folk. I mina ögon framstår deras ”humana universalism” mest som ett globalt utrotningskrig.

      Vänstern har rätt i att vi bör kämpa. Men den begriper inte att den kämpande enheten, som eventuellt kan föra en framgångsrik kamp mot sin egen förintelse, måste vara folken, inte den eller den klassen. När alla folk hotas av samma politiska, ekonomiska och ideologiska krafter, bör folken rimligen bekämpa dem som hotar deras existens.

  13. YM

    Va pratar du om? Lite hop-plock av fisförnäma ord gör dig inte förståelig. Försök först att identifiera din åsikt och ståndpunkt och sen formulera dem så koncist som möjligt. Jag slösade precis 5 minuter av mitt liv på detta!

    • Walter Rehagel

      Tack för ett utomordentligt gott råd. Men jag tror nog ändå att mitt politiska arbete kräver mer än 5 minuters slösaktig tankeverksamhet. Om dina egna åsikter tillåter dig att vara mer ekonomisk i det avseende ber jag att få gratulera.

      Vad pratar JAG om, undrar du? Men den frågan bör du rimligen delegera till dig själv som inte behövde mer än fem minuter för att identifiera min åsikt och min ståndpunkt, samt att transformera fisförnämt pladder till koncis framställning.

      Och till sist, eftersom jag ändå har dig på tråden.

      ”En muslimsk medborgare har svenskt pass och har svenskt medborgarskap…” (YM)

      Och det gör honom till vad då? Till muslim eller till svensk? Som muslim bör du f.ö. veta att ett ”muslimskt medborgarskap” – i likhet med ett ”kristet medborgarskap” – är ett medborgarskap i den himmelska gemenskapen. Det svenska medborgarskapet däremot gör dig bara till medlem i den blasfemiska migrationsverksgemenskapen.

      Nu hoppas jag att alla oklarheter mellan oss är undanröjda och att det således inte finns några tillägg att göra.

  14. Walter Rehagel

    Vi bör kanske passa på och fråga Sanna Hill om hon har någon principiell uppfattning om utländska medlemmar i svenskvänliga partier. Min personliga uppfattning är att ett svenskt nationellt parti inte bara bör ha hela svenska folkets väl för ögonen, utan att det också ska vara ett parti vars medlemskår är svensk.

  15. YM

    Jasså kristendomen och svenskheten mäts i hur främlingsfientlig man är?
    Det låter inte särskilt smickrande i mina öron. Men du kanske vet vad äkta svenskhet är. Såg på en (högst) separtistisk partitidning bilden på ett gäng blonda – till synes – svenskar som dansar runt en sång. Om det symboliserar svenskhet så undrar jag hur många ”äkta svenskar” numera dansar kring en stång på midsommar.

    Nej hörredu

  16. Walter Rehagel

    ”Såg på en (högst) separtistisk partitidning bilden på ett gäng blonda – till synes – svenskar som dansar runt en sång.” (YM)

    Det är då minsann mer än vad jag någonsin lyckats prestera. Men om bristen beror på att jag inte är svensk, bör du fråga en biolog om.

  17. YM

    Jag är ledsen, men jag förstår dig inte riktigt, och än mindre vad du pratar om.

    Fortfarande har ingen på denna sida – inte ens Sanna Hill – vågat sig på att ge ett utförligt svar på min fråga.
    Jag börjar ana att helhetsuppfattningen om begreppet svenskt hos de ”invandrarfientliga grupperna” i landet är tämligen begränsat. Det finns således stora luckor som man subtilt förträngt.
    Ju mer man fördjupar sig i frågan och beblandrar nationalitet, etnicitet, uppväxt och bakgrund, desto längre kommer man från den teoretiska särskiljningen av människogrupper.

    Pizzan är italiensk mat, alkoholen uppfann araberna, och IKEA den är sve…..eller…ja, den var i alla fall svenskt..ett tag…hmm..

  18. Walter Rehagel

    Det finns värre saker här i livet än att du inte förstår vad jag skriver. Men å andra sidan bör du ha en viss förståelse för att ditt – med förlov sagt – aningen imbecilla idisslandet av den fåniga frågan, ”vem är svensk?”, varken väcker någon entusiasm hos mig eller kan animera mig att gå in i problematiken och uppträda som din själavårdare. Jag blandar mig generellt inte i andra människors liv. Och i föreliggande fall är jag speciellt försiktig, eftersom jag inte känner till de eventuella orsakerna till ditt (äkta eller förespeglade) förvirringstillstånd.

    Att inte veta vad en svensk är för någonting, KAN bero på bristande kunskaper, men kan också vara uttryck för en mer eller mindre allvarlig identitetsstörning som ligger på ett djupare psykologiskt plan. Kanske jämförbart med sådana klyvna stackare som föds som biologiska män, men som psykologiska ”kvinnor”. Deras problem ”
    löser” man som regel med en kombination av skalpell- och hormonbehandling, plus någon form av psykologisk stödterapi. Etniska svenskar kan man dock inte tillverka på det sättet.

    Tänk dig en ung man på friarstråt. Han åker in till staden för att värma upp med några groggar och sedan ragga upp en brud. Men i stället för att göra slag i saken springer han av och an som en äggsjuk höna och frågar i ett kör: ”Vad är en kvinna?”
    Försök nu inte intala mig att du skulle betrakta stackaren som alldeles normal! Jag har i varje fall i hela mitt liv inte haft problem med att skilja det ena från det andra. Ändå fick jag som ung man i huvudsak förlita mig på min instinkt och min intuition, eftersom mitt desintresse för biologi satta gränser för mina möjligheter att leverera en alldeles uttömmande, vetenskaplig förklaring på vad en kvinna är.
    När invandrade främlingar mördar, rånar, våldtar eller på annat sätt misshandlar etniska svenskar, så äger de ju alldeles uppenbarligen en form av kunskap vars existens våra virriga ideologiproducenter förnekar. Medan de senare går mer och mer vilse i sina egna ideologiska töcken, har banditerna utvecklat sina kunskaper till den milda grad att de aldrig förväxlar etniska svenskar med ”pass-svenskar” eller ”migrationsverkssvenskar” – om det är tillåtet med några neologismer.
    Jag tror inte att du på allvar kan avfärda deras träffsäkerhet som slump. Nej, de äger en kunskap som har gått förlorat för dig.

    Och skulle jag någon gång få syn på ett ”ungdomsgäng” som misshandlade en svensk eller flera svenskar, så skulle jag identifiera banditerna som invandrindrare med samma intuitva ofelbarhet med vilken de identifierar sina offer som svenskar.

    Den som ställer dumma frågor, som ”vad är en svensk?”, ådagalägger enligt min mening mycket sällan någon brist på kunskap. Antingen leker han politiskt korrekt papegoja (d.v.s. talar med avstängd hjärna) eller han lider av ett ideologiskt eller psykologisk förvirringstillstånd.
    Den värsta kategorin är dock de skurkar som har onda syften med sina frågor. D.v.s. de som vill stifta förvirring, försvaga identiteter, spränga folkens (relativa) enhet och förvandla dem till identitetslösa atomer.
    Dessa filurer möter man inte med fiffiga svar. Utan dem kan man bara kasta deras avgrunddjupa uselhet i ansiktet.

  19. Walter Rehagel

    Låt mig, innan jag lämnar debatten och ”drar vidare”, klargöra mina viktigaste ståndpunkter. Ty jag är självkritisk nog att inse och erkänna att det bidrag, i vilket jag försökte ge en sammanfattning, inte hör till mina bästa produkter.

    Men allra först vill jag betona följande. Jag känner inte till någon debattör i Sverige som företräder en radikal mångkulturell ståndpunkt med samma glöd som Sanna Hill.
    Eftersom jag har följt hennes teoretiska arbeten något så när, dristar jag mig att sammanfattar hennes (och samtidigt min egen) ståndpunkt som följer:

    MÅNGKULTURALISMEN? JA! MEN INTE I ETT LAND.
    VI VERKAR FÖR EN ETNISKT OCH KULTURELLT HETEROGEN VÄRLD, BESTÅENDE AV HOMOGENA FOLK.
    VI FÖRKASTAR DEN IMPERIALISTISKA MODELLEN SOM AVSER SKAPA EN HOMOGEN VÄRLD, BESTÅENDE AV HETEROGENA BEFOLKNINGSMASSOR.

    Den mest väsentliga skillnaden – som jag ser det – består däri att vi förenar de mänskliga rättigheterna med folkrätten, medan den imperialistiska modellen åsidosätter folkrätten helt. En annan skillnad är att vår ståndpunkt bottnar i moral, rättspatos och respekt för de olika folkens och kulturernas existensrätt, medan företrädarna för den imperialistiska ståndpunkten draperar ekonomiska och politiska maktintressen med en närmast bisarr moralism. Vi hyser däremot ingen respekt för importerade kulturer eller religioner som bryter mot våra rättsnormer. Allt annat vore också helt omoraliskt, ty tolerans är varken moralisk eller en dygd i sig. Varje form av tolerant handlande kan endast då kallas för moraliskt legitim om den stöder sig på av oss allmänt vedertagna värden. Som exempel kan nämnas att det inte finns några värden i vår moraliska normsystem som kan legitimera hedersmord eller andra former av religiöst eller kulturellt förtryck.

    Min andra ståndpunkt, som YM hade problem med att dechiffrera, är i grunden inte alls svår att förstå.
    Det är både korrekt och värdefullt att fokusera massinvandringsprojektet som en företeelse i sig och förser finansiärerna och tillika drabbade (d.v.s. svenska folket) med informationer som den systemtrogna pressen undanhåller, mörklägger eller förfalskar systematiskt. Det är vad jag kallar för immanenskritik, varmed jag menar en form av kritik som endast rör aspekter inom ramen för vad man kan kalla för massinvandringsprojekt.

    Jag utgår ifrån att massinvandringen icke är självändamål. Utan att den är ett av många medel som tjänar alldeles bestämda politiska och ekonomiska mål och maktintressen. Jag tror inte att det måste vara svårt att förstå att denna teoretiska utvidgning, som placerar massinvandringen inom dess ekonomiska och maktpolitiska helhetssammanhang, erfordrar en annan sorts kritik. En kritik som överskrider immanenskritikens snäva ram och riktar sig i huvudsak mot de bakomliggande faktorerna och maktintressena. Men detta teoretiska arbete har ännu inte lämnat barnstadiet inom den radikala oppositionen eller hos mig själv.

    Om Sanna Hill främst sysslar med immanenskritik, information och upplysning, så begår hon inget fel eller producerar något av mindre värde än mina skriverier. Det är snarare fråga om en nödvändig arbetsdelning och eventuellt även en fråga om fallenhet.

    Mig stör det inte alls att olika nationalistiska oppositionella åtar sig olika arbetsuppgifter. Huvudsaken är att vi kan berika varandra och dela med oss av våra erfarenheter.

    Jag tackar Sanna Hill för vänligheten att ha gett mig ett aningen otillbörligt stort utrymme i sitt forum.

    • YM

      Lite lustigt ändå att läsa någon som recenserar sig själv i inläggen. Ganska ovanligt måste jag säga. Huruvida det tyder på ett beteende som växt fram pga ett ensamt leverne, med ett desperat behov av uppmärksamhet, låter jag vara osagd.

      Likväl lyckades du aldrig besvara min fråga utan valde – som den självgode individ du förefaller vara – sjunga ut dina fumliga konspirationsteorier. Men som du själv åtminstone lyckades påpeka så föll det inte riktigt i smaken. Lika bra att Elvis nu lämnar byggnaden, suck….

      Läste i samma separatistiska tidning som tidigare, att invandringen måste omedelbart stoppas då det räcker med de brott som redan begås av svenskar. Här pratar vi verkligen om att falla på sitt eget grepp.
      Kom aldrig och påstå att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken för då blir ni illa uppläxade av själva statistiken. Vidare har de mest fasansfulla brotten i Svea Rike begåtts av människor som Sanna Hill & co tillnämner svenskar. Eller är det någon som vågar tvista om det??

      Avslutningsvis vill jag rekommendera sällskapet i denna bloggsida att ta en titt på Handelshögskolans (Stockhom) senaste informationsblad om landets mest prestigefulla ekonomiprogram. Oj oj oj, ser ut som att ”blattarna” infiltrerat Sveriges mest ansedda universitet.

      Det är bara att acceptera folks, vi blattar är här för att stanna, och ni får gott infinna er i det!

  20. Walter Rehagel

    En intressant diagnos! Utan tvekan. Nu kvarstår bara att hitta en passande patient till den. Kanske finns han närmare än du tror.

    Nå val, av dina förvirrade inlägg att döma gjorde du kanske bättre i att sätta dig på bakdelen und lära dig. I stället för att försöka briljera med halvkokta kunskaper och exponera en rad andra brister. Jag tänker då inte minst på din påfallande oförmåga att sätta rätt begrepp på saker och ting.

    Jag ”recenserade” mig inte. Men jag är i ”all min självgodhet” självdistansierad och självkritisk nog att då och då upptäcka brister i formuleringen och teoretiska oklarheter eller t.o.m. fel i mina tidigare resonemang. Dessa tillkortakommanden rättar jag sedan till. Förutsättningen för sådana ingepp är naturligtvis att nya teoretiska insikter möjliggör en mer koherent framställning av de behandlade historiska skeendena. Det sker inte så ofta att jag måste revidera vad jag anser vara fakta, utan snarare att dessa fakta får en annan betydelse genom att de omplaceras inom den helhet som de är en del av.

    Jag har heller inte lagt fram någon ”konspirationsteori”, som du – som tycks vädra konspirationer överallt – behagade uttrycka dig. Jag lade fram en historisk teori som man ibland brukar göra inom kretsen av historiker. Men även om jag hade lagt fram en konspirationsteori. So what? Kan du föreställa dig politik utan konspirationer? Jag kan det inte.
    Bara en dåre eller dogmatiker kan komma på den absurda idén att förneka förekomsten av konspirationer inom politiken. Vad man däremot kan diskutera är den historiefilosofiska frågan vilken betydelse konspirationen har för de historiska/politiska processerna. Men du har säkert förståelse för att jag inte diskuterar den frågan med dig.

    Givetvis är invandrarna markant ”överrepresenterade” inom brottsstatistiken. Ja t.o.m. mer än vad som framgår av brottsstatistiken som bokför alla pass- eller migrationsverkssvenskar som äkta svenskar. Svenskarna lär ju t.o.m. ganska nyligen ha begåvats med en folkmördare. Jag frågar mig vilket undervapen denna ”svensk” kan ha använd för att alldeles ensam kunna utrota en halv folkstam nere i Afrika. Jag antar i alla fall att han har gjort det alldeles ensam, ty annars skulle det ju inte kunna vara fråga om ett genuint svenskt folkmord. Ett genuint afrikanskt utrotningskrig är som bekant inte den trigger som kan utlösa den politiskt korrektes reflexmässiga indignationsylande. För det är deras eminenta moralism alldeles för selektiv.

    Historiskt sett tror jag också att svenskarna – innan de berikades av massinvasionen – har begått sina egna brott. På samma sätt som andra folk har begått sina brott. Och på samma sätt som även ditt folk har begått sina egna brott: alltifrån äggtjuverier till de mest vedervärdiga morden. Så du kastar egentligen bara sten i glashus.

    Jag tror inte att mitt svar förlösa dig från ditt förvirringstillstånd. Men om vi definierar ”svensk” negativt, så är du den bästa vägvisaren som jag har påträffat: Svenskar är de som inte är blattar. Eftersom du betecknar dig själv som blatte vet du i alla redan redan så mycket som att du inte kan vara svensk. Det är ju alltid en bra början.

    F.ö. kan ”svensk” definieras på många olika sätt.
    1. Antropologiskt eller genetiskt/biologiskt (psykologisk)
    2. Kulturellt, d.v.s. som skapare av en specifik kultur, oavsett vad som är genuina svenska påhitt och vad som är importerat och sedan integrerat i den svenska kulturfonden.
    3. Subjektivt, d.v.s. som en djup känsla av tillhörighet till svenska folket och en lika djup samhörighet med nationen.

    Jag anser det personligheten inte så klokt att använda sig av bara en definition. Man kan inte göra ”svensk” till ett zoologiskt begrepp i det man bara använder sig av den antropologiska definitionen. Men kan heller inte reducera ”svensk” till ett kulturellt fenomen utan referens till folkets biologiska/psykologiska beskaffenhet och skaparförmåga. Och slutligen har vi ingenting ens av en kombination av de två definitionerna i ett läget då den härskande klassens hantlangare gör sitt yttersta för att driva ur svenska varje form av svensk identitet. Lite mer filosofiskt uttryckt: De första definitionerna gör svenskarna till ett folk i sig. Men först den subjektiva definitionen gör de till ett folk för sig, d.v.s. till ett om sin nationella och etniska samhörighet medvetet folk.

    Och till sist.
    ”Vi blattar är här för att stanna”, säger du. Jag anser det vara högeligen oklokt att presentera krigsförklaringen mot svenska folket i ett offentligt svenskt forum.

  21. Axel Johnson

    Jag hinner inte just nu gå närmare in på vad som är svenskhet, men kan bara helt kort konstatera att YM:s språkmissbruk är en tydlig signal om att han inte är svensk.
    Ska försöka återkomma i detta ämne.

  22. anonym

    wow, vilken debatt, jag tror att ”blatten” fick storsmisk. en sak som jag anser vara ganska komisk (eller tragikomisk om du så vill) är att invandrare, eller andra svenska vänsterliberaler (som jag debatterat med, och det är ganska många) hela tiden argumenterar för att man inte kan identifiera vad som är svenskt och vem som är svensk och framförallt det argumentet jag har börjat störa mig mest på; ”jag är väll inte mindre svensk än hon där borta(pekar på en ljus tjej med blondt hår och blåa ögon)” och vid slutet av samtalet alltid understryker att ni tillhör en annan etnisk grupp och att ni är stolta över det. som ym i debatten ovanför också påvisade, ”vi blattar är här för att stanna”.

    • Walter Rehagel

      Jag tror Du har rätt. ”Blatten” fick storstryk. Men å andra sidan: fattas bara annat. Om vi inte klarade av liberalernas och vänsterns – med förlov sagt – korkade argument, så hade vi ingenting inom politiken att göra.

      F.ö. håller jag nog med Dig i allt Du skriver. Men låt mig bygga på med ytterligare ett argument.

      Varje studerande av vetenskapsfilosofin (eller vetenskapsteori) lär sig redan under studiernas mest späda stadium att allt prat om att det eller det inte går att definiera är ett nonsensargument. Faktum är däremot att det alltid finns teoretiska utgångspunkter (eller premisser) utifrån vilka vissa definitioner (i betydelsen avgränsningar) verkligen inte är möjliga. För att nämna ett exempel: Om ”svensk” definieras som ”innehavare av svenskt medborgarskap” (om man således väljer en juridisk definition) måste varje försök att bestämma ”svensk” på biologisk, genetisk, psykologisk, kulturell o.s.v. grundval haverera. Man kan utfrån dessa teoretiska utgångspunkter inte bestämma vem som äger ett svenskt pass, och vilka som inte gör det och som följaktligen inte kan vara svenskar. Men även om man väljer den juridiska definitionen som utgångspunkt är det fortfarande oklart för mig vad ”svenskförnekarna” egentligen ylar över. Saken är ju då glasklar: Jag är mitt pass. Och om jag äger flera pass, är jag antagligen någon form av kombination: t.ex. tyskkongoles eller kongolestysksvensk.

      Så vad ”svenskförnekarna” egentligen säger är att de underkänner alla sådana vetenskapliga ansatser utifrån vilka en distinktion mellan ”svensk” och ”icke svensk” är möjlig att göra. Sedan kan vi nog lugnt utgå ifrån att de flesta av dem inte har den ringaste aningen om biologi, genetik och andra relevanta ämnen. Så de vet i grunden inte ens vad de talar om. Och sett i det ljuset har Magnus Söderman rätt när han talar om ”svenskförnekarnas” akuta förvirringstillstånd. Deras identitetsproblem kan vi inte göra till grundval för egna bedömningar i frågan.

  23. SonavFenris

    Vacker profil bild!

  24. Ylva

    Herlig å se at flere og flere Skandinaviske kvinner begynner å våkne og se hva som er i ferd med å skje med landene våre. Stå på!

    Klem fra Norge

  25. linus

    Jag har beställt NI klistermärken nu. Ska pryda hela sthlm med dom ;)

  26. Linn

    Snygg du är, Sanna. Men jobbade du inte på Nationell.nu
    Trodde du gjorde det? Eller jobbar du på Nationell.nu fortfarande?

  27. Lucifer

    Färga ditt hår blont för fan! ;)

  28. Mikael Hansson

    Imponerande jobb av dig.
    Jag tackar och önskar dig lycka till i fortsättningen.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s