Förlåt för den dåliga uppdateringen

Har verkligen blivit dålig på att blogga. Skulle jag lägga upp bilder på mina dagar just nu skulle de bestå av en ”blandning” av tidningsartiklar och nytagna bilder på vårblommor. Inte det mest intressanta att rapportera om i en blogg. Har en del nya saker på gång gällande tidningen, minst sagt. Men mer om det när det är dags.

Mycket val att skriva om nu. I nästa nummer hoppas jag få med analyser av de tre viktigaste, Frankrike, USA och Grekland.

Fick en hel massa gamla tidningar till kansliet. Det var en del jag inte hade sett innan, jag var visst runt åtta år ”gammal” när några av dessa gick i tryck. Kul att bläddra i, Folktribunen var snyggt gjord och hade intressanta artiklar.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Förlåt för den dåliga uppdateringen

  1. Mats

    En chefredaktör som inte kan svensk nationalisms historia? Är ND så pinsamt dåliga på att utbilda sina egna medlemmar? Hur skall ett parti som inte ens kan utbilda sina egna ledare utbilda det svenska folket?

    • kalle

      dåligt att klaga på andra, när du själv inte bidrager med något. Jag är helt imponerad av Sanna som är så aktiv och hinner med att driva en tidning.

      jag tar det lite lätt med det nationella, allt som är (pur)svenskt är bra.

      vill man veta lite om hur det var i Sverige mellan ca 1920 och ca 1986-1990 kan se bevarade filmer från svenskt filmarkiv.
      http://www.filmarkivet.se/
      tydligen måste kungliga biblioteket spara ett exemplar av allt som trycks i sverige, så dä finns alla nummer av Nationell idag sparad? är det så?

  2. Nu handlar det väl lite om intresse, det tidiga nittiotalet med tillhörande skinheadmusik och konserter intresserade mig inte som åttaåring och intresserar mig föga idag. Du har säkerligen missat mitt reportage om trettio-och fyrtiotalets svenska, nationella tidskrifter som jag har skrivit mycket om för något år sedan. Där är kunskapsnivån högre.

    Jag vet nog så att jag klarar mig, ska du se. För övrigt är jag partipolitiskt obunden.

    • Mats

      Har faktiskt läst dina artiklar, även om den moderna svenska nationalismen intresserar mig mer.

      Nej det är väl inte ditt fel, och det går säkert att undvika att skriva om den svenska nationalismen under de senaste trettio åren – då har kunskapsluckan trots allt ingen som helst betydelse.

  3. Thorstein

    Sanna, du är ung, arg och målmedveten. Vi är många som beundrar dig.
    Ditt arbete för den nationella saken är ovärderligt och imponerande!

Kommentera

